Kamis, 03 Januari 2008

Do'a di Penghujung Tahun

  • Ya Allah...
    Seandainya telah Engkau gariskan
    Dia milikMu tercipta untukku
    Satukanlah hatinya dengan hatiku
    Titipkanlah kebahagiaan antara kami
    Agar kemesraan itu abadi...
  • Ya Allah...
    Ya Tuhanku Yang Maha Mengasihi
    Seiringkanlah kami melayari hidup ini
    Ketepian yang sejahtera dan abadi
    Maka jodohkanlah kami...

  • Tetapi Ya Allah...
    Seandainya telah Engkau takdirkan
    Dia bukan milikku
    Bawalah dia jauh dari pandanganku
    Luputkanlah dia dari ingatanku
    Dan peliharalah aku dari kekecewaan...

  • Ya Allah
    Ya Tuhanku Yang Maha Mengerti...
    Berikanlah aku kekuatan
    Ketika ku merasa rindu padanya
    Menolak bayangannya jauh ke dada langit
    Hilang bersama senja yang merah
    Agar ku sentiasa tenang
    Walaupun tanpa bersama dengannya...
  • Ya Allah yang tercinta...
    Pasrahkanlah aku dengan takdirMu
    Sesungguhnya apa yang telah Engkau Takdirkan
    Adalah yang terbaik untukku
    Sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui
    Segala yang terbaik buat hambaMu ini...
  • Ya Allah...
    Cukupkanlah Engkau saja yang menjadi pemeliharaku
    Di dunia dan di akhirat
    Dengarlah rintihan dari hambaMu yang dhaif ini
    Janganlah Engkau biarkan aku sendiri
    Di dunia ini maupun di akhirat
    Menjuruskan aku ke arah kemaksiatan dan kemungkaran
  • Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman
    Agar aku dan dia sama-sama dapat membina kesejahteraan hidup
    Ke jalan yang Engku ridhoi
    Dan kurniakanlah padaku keturunan yang soleh dan solehah...

  • Ya Allah...
    Berilah kami kebahagiaan di dunia dan kebahagiaan di akhirat
    Dan peliharalah kami dari azab api neraka
  • AMIN... AMIN... AMIN... Ya Rabbal'aalamiin...

Tidak ada komentar: